my sayangness

Wednesday, January 25, 2012

just married

assalamualaikum..

dah bape minggu tak update blog.Sekarang aku dah sampai kat umah.Lepas da berhempas pulas dengan final exam tu ari. Tarikh 14 januari berakhirnya final exam dan officially end of semester 7. One more sem to go! Lepas je exam malam tu terus berangkat pulang ke kg tercinta. Tapi untuk beberapa hari je. 19 Januari berangkat pulak ke kalantan. 

JENG!JENG! just married tajuk kat atas tu bukan untuk aku.Bukan aku pun yang kawen. The title is for my best friend's wedding. She already married with her hubby! im heppy for her. Aku berangkat ke kelantan tu sempena nak rewang dia punye kenduri plus jalan-jalan kat kelantan. Even kelantan tu sangat la dekat dengan terengganu, tapi dah lame kut tak jejak kelantan. Kalo jejak pon time aku lalu nak balik kedah or dari kedah nak balik ganu. 

masa kat kelantan, ade la jalan-jalan dekat rantau panjang. last aku pegi rantau panjang time sekolah dulu.time muda mudi dulu. Masa berada kat kelantan tuh,ade la pegi sane. makk aiii memang salah tarikh la 

aku pegi time tu.. ramai giler org! sebab nye time cuti, memang berduyun-duyun la orang kat sane. dengan panas terik. sabar je la.belum panas kat akhirat lagi tuh..takotnyee..tapi even panas-panas terik tu, sempat jugak aku grab tudung. tu pon di taja sepenuhnya oleh mak aku. haish, kalo la duet aku sendiri, mau berkoyan-koyan jugak aku shopping. siap berkenan kat beg lagi. Tapi next time aje la aku beli. Kali ni tak mampu..hikhik

muka tahan kepanasan

dimana-mana je aiskrim tetap di hati
erk..melalut lebih ni..punye la nak buat entry pasal kawen.ok, back to the topic. Untung la dia kawen awal, jodoh sampai awal. Orang kata banyak kelebihan kalo kawen awal nie.Contohya, as a girl, bole menjaga maruah. yer la kan, perempuan kalo dah bersuami maruah dia akan lebih terjaga. Kawen awal jugak untung sebab masa muda ni kita senang nak belajar perkara baru means senang nak adapt perubahan bila berumahtangga or nak belajar ilmu rumahtangga lagi senang time muda.. tapi, bagi aku, aku rasa aku sendiri tak mampu lagi nak memikul tanggungjawab as a WIFE! masak pon tak reti, takkan nak bagi anak orang makin pasir..huhu..tunggu la bila dah bersedia, bila dah sampai jodoh. Sooner or later inshaALLAH akan kawen.

during the rewang day

again..orang kuat dapur..hik3
so, to my BFF zati, congrates on ur wedding. Selamat berbahagia di samping hubby tercinta. Selamat menempuh alam rumah tangga. Cepat-cepat bagi anak sedare kat ju tau! and last but not least semoga jodoh berkekalan sampai syurga..amin..there are some photo taken during the wedding..SOME la sangat actually beratus gambar!..hehe..let the pictures tells the story..tengs


during the akad...'sah' jadi isteri org

the BIG day!
with the raja sehari..hehehe
 
the pengantin..nice..
 


No comments:

Post a Comment